|
Artikler
Forfatter
Åbenbaring
Læser du på lektien Gud giver dig?
Skrevet af Ole Madsen
Hvad er den lektie Gud giver os? Er det erfaring, noter, kommentarer til bibelen vi fører i en bog? Grublerier?
Jeg har flere gange fået en drøm fra Gud om at jeg ikke læser på min lektie, men jeg har aldrig rigtigt forstået budskabet, indtil det gik op for mig at min lektie er mine artikler, det Gud gør levende for mig.
Jeg siger ikke vore noter er bibelen, men det kan alligevel være en god ide at gennemgå det vi har skrevet udfra bibelen for at minde os selv om det vi har set, eller tænkt om bibelen, og forholde os på ny til bibelvers.
Men i samme åndedrag er det også vigtigt at sige, at vi skal læse i bibelen af samme årsag, og da gerne i anden oversættelse end den vi plejer at læse i.
|