Artikler

Forfatter

Af hele dit hjerte

Ægypten ud af menigheden
Skrevet af Ole Madsen

Er menigheden i dag i samme situation som Israel der blev udfriet af Ægypten? Er der et profetisk billede og en advarsel?

Problemet med udvandringen er jo at Ægypten ikke kom ud af Israel, de længtes jo efter kødgryderne, de higede efter at komme tilbage.

Men hvad med os i menigheden? Er vi bedre?

Er den frelsen virkelig så ringe at vi behøver at halte til begge sider? Hvor længe vil i halte til begge sider?

Første Kongebog 18:21
Elias trådte så frem for alt Folket og sagde: "Hvor længe vil I blive ved at halte til begge Sider? Er Herren Gud, så hold eder til ham, og er Ba'al Gud, så hold eder til ham!" Men Folket svarede ham ikke et Ord.

Det minder mig om Jeremias 6:16 hvor Herren siger at Israel skal søge de gamle stier, men de svarede: "Det vil vi ikke".

Af den gamle natur er vi fjender af Gud, men der er bare noget i os der higer efter Ægyptens kødgryder, at vinde vores opmærksomhed (for nogle), som om Gud ikke kan tage sig af os.

Josua 24:15
Men hvis I ikke synes om at tjene Herren, så vælg i Dag, hvem I vil tjene, de Guder, eders Forfædre dyrkede hinsides Floden, eller Amoriternes Guder, i hvis Land I nu bor. Men jeg og mit Hus, vi vil tjene Herren!"

Der er så mange løfter i bibelen som Gud opfordrer os til at bede om, vi behøver ikke at halte til begge sider.

Vælg i dag hvem du vil tjene, Gud eller mammon (Matthæus 6:24).

Heb 4.2
Thi også os er der forkyndt godt Budskab ligesom hine; men Ordet, som de hørte, hjalp ikke dem, fordi det ikke var forenet med Troen hos dem, som hørte det.

aomin.dk Copyright 2025