Artikler

Chambers hjørne

UBETINGET TILLID
Chambers
Alt for Ham

“Klæder Gud således markens græs … hvor meget snarere så ikke jer?” (Matt. 6,30)

En ganske ligetil udtalelse af Jesus er altid en gåde for os, fordi vi selv er så komplicerede. Hvordan skal vi bære os ad med at blive lige så ligetil som Jesus? Hvis vi tager imod hans Ånd, erkender og stoler på ham, og adlyder ham, når han bringer Guds ord til os, - så vil vores liv blive forbavsende ukompliceret. Jesus siger: “Jeres himmelske Far klæder græsset på marken, hvor meget snarere vil han så ikke klæde jer, hvis I holder jeres forbindelse med ham i orden.” Hver gang det er gået tilbage med vores åndelige fællesskab, er det fordi vi var så uforskammede at tro, at vi vidste bedre end Jesus Kristus. Vi har ladet verdens bekymringer slippe ind og har glemt dette “meget snarere” om vores himmelske Far.

“Se himlens fugle” - deres eneste formål er at adlyde det livsprincip, der er i dem, og Gud sørger for dem. Jesus siger, at hvis du står i det rette forhold til ham og adlyder hans Ånd, der er i dig, vil Gud sørge for dine “fjer”.

“Læg mærke til hvordan markens liljer gror.” De gror der, hvor de er sat. Mange af os vil ikke gro, hvor vi er sat, derfor bliver vi rodløse. Jesus siger, at hvis vi adlyder det liv, Gud har givet os, vil han sørge for alle de andre ting. Har Jesus Kristus fortalt os en løgn? Hvis vi ikke oplever dette “meget snarere”, er det, fordi vi ikke adlyder det liv, Gud har givet os, men er optaget af forstyrrende overvejelser. Hvor megen tid har vi spildt med at plage Gud med spørgsmål, hvor vi skulle have været fuldkommen fri til at koncentrere os om hans arbejde. At være helliget Herren betyder, at jeg til stadighed bruger tid og energi på mit forhold til ham. Det er ikke noget, vi kan gøre én gang for alle. Tager jeg til stadighed tid til at være sammen med Gud hver eneste dag i mit liv?

Denne hjemmeside © Alpha og Omega Ministries 2018 - design: O Madsen Media